BRUNHILDIN FOTIĆ PLAVI FOTOREPORTAŽA - brunhildin fotić plavi - Blog.hr

utorak, 26.05.2009.

FOTOREPORTAŽA


NICA



Znam da nije najidealniji početak fotoreportaže, ali ovu fotografiju jednostavno ne mogu izostaviti. Vjerujem da nam je svima poznato kako izgledaju WCi na većini stajališta uz autoput, pogotovo kad tamo dnevno dođe sigurno nekoliko stotina ljudi. Sve je smrdljivo, neuredno, mokro, međutim, za sprečavanje smočenih cipela i hlača očito postoji rješenje. To sam prvi put vidjela na jednom odmorištu u Italiji - rešetkasti pod. I dalje je smrdljivo i zmazano, ali noge su suhe. Praktično!!! sretan












Putovati autobusom 13 sati, uz povremena zaustavljanje, stvarno je duuugo, ali vrijeme brzo prođe dok se gleda lijepi krajolik. Uzduž cijele autoceste protežu se nepregledna polja kukuruza, raznih žitarica, vinove loze... Iako je to sve lijepo, nekako mi ne djeluje primamljivo s obzirom na to da je to jedna od prometnijih autocesta. Toliko automobila i kamiona, a uz njih i velike količine smoga i smeča.

















Fotkano je iz autobusa, zato fotografije nisu baš najidealnije.)





Hotel je bio zgodan, ništa spektakularno, ali slatko. Najljepši je bio pogled (pogotovo u 6 u jutro) i konstantan šum mora.












Odmah drugi dan krenuli smo prema Nici. Dopao mi se taj grad pun velikih zgrada, što novih, što starih, s mnoštvom fensišmensi hotela, koji su se naredali jedan do drugog uz samu obalu i Šetalište Engleza koje je zaista tip-top uređeno.











Vijećnica










Katedrala Svete Reparate (Reparata je zaštitnica Nice)













Meni je ova jedna od simpatičnijih zgradica :)




Sud




Sve je puno kojekakvih skulptura, realističkih i apstraktnih, koje se nalaze u parkovima, na trgovima, ali i negdje onako - uz put...













Gotovo u svakoj uličici nalazi se barem jedan umjetnički atelier...








...ili nekakav dućan, pretpostavljam, s antikvitetima...











Čak se i na tržnici, uz voće, povrće i cvijeće....




...nude i radovi umjetnika koji vjerovatno nemaju svoju galerijicu...





Inače, sve je puno cvijeća - balkoni, prozori, terase...










Već kad sam spomenula prozore, moram reći da sam u Nici štošta naučila, pa i to kako su zapravo nastali "francuski prozori" (ako sam sve dobro zapamtila). Naime, u doba renesanse bilo je popularno količinom i veličinom prozora pokazati svoje bogatstvo. Dakle, što više para to veći prozor. A onda su se lijepo oni vladajući dosjetili da će uvesti porez na prozore. No, bogatuni su se snašli i umjesto klasičnih prozora počeli su stavljati balkonska vrata, ali bez balkona, samo mali gelender. I tako su zapravo imali vrata, a ne prozore, pa nisu morali plačati porez rofl


Kad smo se popeli na vidikovac pružio nam se lijep pogled na Nicu i Azurnu obalu. Navodno ju zovu Azurna zbog azurne boje mora i navodno su Englezi svojevremeno mislili da Francuzi bojaju svoje more (??? rofl)...No, meni se to more nije činilo nešto posebnim. Nije da smatram da je Hrvatska jedina zamlja na Svijetu koja ima prekrasnu obalu i najljepše more, ali azurnije more sam vidjela na Hvaru. Obala u Nici je lijepa i krasno uređena, ali nije mi sad to ništa tako posebno da bih uskliknula wow...Možda je to bilo nekad, prije tolikog turizma, ogromnih brodova, zagađenja....ali sada je sve nekako sivo (osim uz samu plažu, gdje je plitko).












I galebovima se dopada pogled odozgo, pa su nam non-stop prelijetali iznad glava...zujo






Putem do vidikovca primjetila sam dvije meni zanimljive stvari. Prvo da baš i nisu nešto štedljivi ti Francuzi....ili je to samo bilo slučajno :), ali nisu zgasili svjetla javne rasvjete iako je već bilo oko podneva...





...a drugo - nešto što mi nalikuje na sunčani sat. Ako sam u pravu onda je duhovito to što stoji u hladovini. OK, možda je sad tamo samo kao ukras, ali to je šteta...





Spuštajući se natrag prema centru ispred jedne crkva ugledala sam hrpicu knjiga. Nikoga pokraj nije bilo da ih čuva, prodaje ili dijeli, tako da ne znam čemu one usamljene leže na podu...






I za kraj meni najsimpatičnije "skulpture" u Nici. Velika "glava" u koju se može ući i popesti na njen vrh i od tamo gledati Nicu kao na dlanu...




Također fotkano iz autobusa, pa je malo nahero :)


I lampe u obliku ljudi u raznim položajima koje se preko dana pune sunčevom svjetlosti, a po noći svijetle u raznim bojama- roza, plavo, zeleno. Na žalost noćnu fotografiju nemam jer smo u Nici bili samo po danu.










O ostatku putovanja izvjestit ću nekom drugom prilikom, kad opet ulovim malo više vremena i kad me internet prestane zezati...
I imam jedno pitanjce, tj. više molbu za pomoć - kako da mi tekst uz fotografije prestane biti i link do ImageShacka?? Da li netko zna? Hvala sretan

- 18:37 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

0


design byRuby Nelle